پارلمان کانادا روز چهارشنبه (۱۹اردیبهشت) ضمن بررسی گزارش کمیته دادگستری این پارلمان به‌اتفاق آرا (۳۲۷ رأی مثبت بدون رأی مخالف) به لیست‌گذاری سپاه پاسداران رأی داد.
کمیته دادگستری خواستار آن شده بود که پارلمان سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی بر اساس قانون کیفری معرفی و حدود ۷۰۰ مأمور رژیم ایران را که در کانادا فعالیت می‌کنند، اخراج کند.
همزمان با تصویب لیست‌گذاری سپاه پاسداران، ایرانیان آزاده با شرکت در جلسه و تجمع در مقابل پارلمان کانادا از تصویب این قطعنامه در راستای انزوای جهانی دیکتاتوری تروریستی آخوندها، استقبال کردند.
خانم رجوی به نمایندگان پارلمان کانادا تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که دولت کانادا مصوبهٔ پارلمان و کاری را که سال‌ها به تأخیر افتاده است، به اجرا در بیاورد و سپاه شیطانی ظلمت و جنایت را رسماً لیست‌گذاری کند. او به تأکید از انگلستان و استرالیا و دیگر دولتهای مشترک‌المنافع خواست بیش از این در لیست‌گذاری سپاه و اطلاعات آخوندها تأخیر نکنند. هر روز تأخیر این رژیم را در تروریسم و جنگ‌افروزی و گروگانگیری جری‌تر می‌کند.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت هم‌چنین از اتحادیه اروپا و دولتهای عضو خواست بیش از این تأخیر نکنند و با لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران قطعنامهٔ اخیر پارلمان اروپا و قطعنامه‌یی را که در همین خصوص سال گذشته به تصویب پارلمان اروپا رسید، را به اجرا در آورند.
تصویب لیست‌گذاری سپاه پاسداران، اهرم اصلی سرکوب و صدور تروریسم فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، در ادامهٔ تصویب سلسله‌یی از قطعنامه‌ها و لوایح قانونی است که منتخبان و قانونگذاران کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس را به هم می‌پیوندد. یک اجماع بین‌المللی علیه رژیم آخوندی و حمایت از مردم و مقاومت ایران. از آمریکا و کانادا تا کشورهای اروپایی و اتحادیهٔ اروپا... تا استرالیا.
روز پنجشنبه ششم اردیبهشت پارلمان اروپا ضمن صدور قطعنامه‌یی علیه رژیم ایران با ۳۵۷رأی موافق در برابر ۲۰رأی مخالف و ۵۸ رأی ممتنع، به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران خامنه‌ای فراخوان داد. در این جلسه نمایندگان پارلمان، سیاست مماشات با رژیم در اتحادیهٔ اروپا را به چالش کشیدند.
آقای گی‌فرهوفشتاد، نمایندهٔ پارلمان اروپا و نخست‌وزیر پیشین بلژیک، خطاب به جوزپ بورل گفت: «ما خواهان تغییر استراتژی شما هستیم. استراتژی دیپلوماسی مماشات به هیچ جایی نمی‌رسد. این پارلمان از شما می‌خواهد این استراتژی را تغییر دهید تا اولا، بر اساس تحریم‌های واقعی علیه رهبری رژیم ایران باشد. ثانیاُ، سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کنید. نمی‌فهمم چرا این‌کار را نمی‌کنید! در نهایت، کار با این رژیم را با دیپلوماسی از سر نگیرید، بلکه زمان آن است که اپوزیسیون را به‌رسمیت بشناسید و رابطهٔ مستقیم با آنها برقرار کنید. آنها نمایندهٔ واقعی مردم ایران هستند».
قرار دادن سپاه پاسداران در لیست‌های تروریستی از اهداف دیرپای مقاومت ایران بوده و خشم رژیم منفور آخوندها را برانگیخته است. روزنامهٔ اطلاعات، اول بهمن ۱۴۰۱ می‌نویسد: «درخواست برای قرار دادن سپاه در لیست سازمانهای تروریستی مسبوق به‌سابقه است و سال‌ها پیش از این در اظهارات (رهبر) سازمان مجاهدین خلق به‌کرات بیان شده بود. با دنبال کردن روال اتفاقات چهار ماه گذشته شاهد حرکت خزنده سازمان مجاهدین و موفقیت در تحقق اکثر اهداف یاد شده هستیم».
در بارهٔ انحلال سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر دیکتاتوری آخوندی، در مادهٔ ۲ برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی آمده است:
«آزادی بیان، آزادی احزاب، آزادی اجتماعات، آزادی مطبوعات و فضای مجازی، انحلال سپاه پاسداران، نیروی تروریستی قدس، لباس شخصی‌ها، بسیج ضدمردمی، وزارت اطلاعات، شورای انقلاب فرهنگی و همهٔ گشتها و نهادهای سرکوبگر در شهر و روستا و در مدارس، دانشگاهها، ادارات و کارخانه‌ها».    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید